сряда, 10 ноември 2010 г.

Сладкиш с печени ябълки и ванилов крем



   
Прекрасни ароматни български ябълки. Сега е момента да им се насладим и да приготвим нещо сладичко. Обичам ги печени, леко карамелизирани и сочни. Така уханието  им се разгръща още повече. Бях решила да направя някакъв крем с тях, а то се получи сладкиш. Много, много вкусен. Лек, с хрупкава коричка и сочен вътре. Опитайте го !



Продукти

тесто

125 г меко масло
3 с.л.захар
1 ванилия
настъргана кора от 1/2 лимон
1 яйце
200 г брашно
1/4 ч.л.бакпулвер

пълнеж

5-6 ябълки
2 с.л.масло
5 с.л.захар
1/2 ч.ч.стафиди или други сушени плодове
1/2 ч.ч. накълцани ядки по избор
2-3 с.л.коняк или ром
настъргана кора от 1/2 лимон

крем

1 пакетче ванилов инстантен крем
2 яйца
250 г заквасена сметана
1 ч.ч. прясно мляко
захар на вкус


Приготвяне

* Обелете ябълките и ги нарежете на парченца. Сложете ги в тавичка, посипете ги със захарта, сложете маслото и лимоновата кора, полейте с коняк и изпечете докато омекнат и леко се карамелизират. Извадете ги и прибавете стафидите и ядките. Оставете плънката да се охлади.

* Разбъркайте маслото със захарта и ванилията. Прибавете яйцето и лимоновата кора. С брашното, предварително пресято с бакпулвера бързо замесете меко тесто.

* Изсипете пакетчето крем в купа, сложете яйцата и ги разбъркайте с бъркалка. Добавете сметаната, а след това и млякото. Овкусете със захар според вкуса ви.

* Покрийте дъното на тортена форма с хартия за печене. Сложете 2/3 от тестото върху нея и с пръсти го разнесете равномерно по дъното на формата. Не е необходимо да го разточвате на кора и после да го прехвърляте във формата. Така е много по-лесно. С остатъка от тестото направете тънки фитили и ги залепете по страницата на формата. Отново с пръсти притиснете и оформете висок борд. С вилица надупчете маслената  кора.

* Сипете ябълките върху тестото и ги разстелете равномерно. Върху тях излейте крема. Изпечете сладкиша в предварително загрята на 170*фурна за около 40 мин. Може да проверите дали сладкиша е изпечен като натиснете леко с пръсти крема отгоре. Трябва да е еластичен,но не твърд.

* Сервирайте сладкиша добре охладен и поръсен с пудра захар. Да ви е сладко!




41 коментара:

  1. What a delicious recipe!!....excellent!!....wonderful pictures!!.....Abrazotes, Marcela

    ОтговорИзтриване
  2. Йоли, толкова хубав е станал :)
    Апетитен разрез, да си отхапеш!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Ще го направя, Йоли :) За момента твоят старонемски ябълков сладкиш води класацията на ябълковите десерти, пък да видим :)

    ОтговорИзтриване
  4. Йоли, страхотен се е получил сладкишът! А снимките са прекрасни!

    Поздрави и много усмивки :)

    ОтговорИзтриване
  5. Йоли, пак предлагаш страхотен сладкиш! Изглежда прекрасно и примамващо! Записах си рецептата :).
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Мммммммм! Звучи много вкусно!
    Благодаря за рецептата!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Йоли, чудесен е...
    Комбинацията на ябълки, маслено тесто и крем ще е вълшебна.
    Поздрав и хубав ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  8. Йоли, сладкишът изглежда много сочен и вкусен. Трябва да се пробва. Благодаря за рецептата! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви,мили дами.Наистина стана много вкусно.Съвсем различно е с печени ябълки.Опитайте някой път.

    ОтговорИзтриване
  10. Стана страхотен! С много лек и изискан вкус! Благодаря за чудесната рецепта!

    ОтговорИзтриване
  11. sonitasun,наистина го направи? Ооооо....страшно много се радвам и благодаря.Да ви е сладко!!!

    ОтговорИзтриване
  12. Олеле, не ми се мисли колко е нежна и мека,сочна и ароматна сърцевината му! Изглежда чудесно, скоро ще бъде опитан в моята кухня със сигурност! Благодаря за рецептата! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Фифи,ти най-правилно го описа - мека,сочна и ароматна сърцевина.Много ще се радвам,ако го пробваш.Благодаря ти много за хубавите думи.

    ОтговорИзтриване
  14. Йоли, това е първият сладкиш, който правя от твоя блог. Макар, че не стана точно като на снимката(може би формата ми е по-голяма, или ти си вълшебница ) съм очарована. Превъзходен вкус. Благодаря за оригиналната рецепта. А каква му е историята, имаш ли идея? Пожелавам ти чудесен зимен ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря ти,Мариана.Страшно се радвам,че ти е харесал сладкиша.Да,имам идея за историята му,защото си е изцяло моя.Никъде не съм го видяла и прочела.Просто реших да съчетая добре известното ни маслено тесто с печени ябълки и крем,който да може да се пече.Това е.Още веднъж благодаря и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  16. Yoli, sledq s interes neveroqtnite ti publikacii.Receptite, koito predlaga6 sa 4udesni, originalni, artisti4no podneseni i nai-ve4e garantirano VKUSNI.
    Tozi sladki6 oba4e nadmina vsi4kite mi o4akvaniq.Prevuzhoden!!!
    Staronemskiq su6to be6e mnogo spolu4liv, no celite qbulki mi ostanaha leko tvurdi.Moje bi ne sum slu4ila na podhodq6t sort qbulki?!Drugiqt put 6te opitam predvaritelno leko da gi zapeka.
    Blagodarq ti ot surce za golemiq trud, koito polaga6, 6tedrostta, s koqto ni podarqva6 tezi vkusotiiki i ne na posledno mqsto, 4e raznoobrazi leko ednoobraznoto ni naposleduk menü!!!
    PS: Izvinqvam se, 4e nqmam kirilica na klaviaturata si i dano ne sum ti dosadila s tazi latinica.:))

    ОтговорИзтриване
  17. Мали Ели,благодаря ти от сърце за всички хубави думи. Наистина много ми е приятро,че приготвяш нещата,които предлагам и че са ви вкусни.Просто съм щастлива.

    Нищо не си объркала с ябълките в сатонемския сладкиш.Точно така трябва да е.Ябълките си остават почти сурови и твърди.Там се залага на това,плода да остане максимално свеж,а не сготвен.Аз затова опитах нещо подобно с печени ябълки.Различно става и на всеки пък му харесва по различен начин.Но си права - зависи и от сорта.Нали знаеш,има "пръхки"ябълки,които пр задушаване веднага омекват и такива,които остават твърди.Дано улучиш другият път.

    Благодаря ти отново и да ви е сладко на всички у вас!

    ОтговорИзтриване
  18. Йоли, направих сладкиша и събрах страхотни овации! Поздравления за теб!!!

    ОтговорИзтриване
  19. Нищо подобно,Дари.Поздравленията са за теб! От мен и от всички,които са опитали сладкиша ти.Благодаря ти много,миличка.Да си ми жива и здрава!

    ОтговорИзтриване
  20. Пивет! Имам въпросче. Крема обикновен крем-нишесте ли е или Оле-които се разбъркват без да се варят?

    ОтговорИзтриване
  21. Привет и от мен. Да,купувам пудинг без варене н др.Йоткер.Ванилия.Ама и тия с варене стават, няма значение май.Какъвто имаш или обичаш, такъв.И сложи повече крем,че сатава по-хубаво.

    ОтговорИзтриване
  22. Сега извадих сладкиша от фурната. направих го с ванилов пудинг, но този който е за печене и настана така както е при теб. За плънката мога да кажа, че е страхотна!
    Надявам се да е вкусен. Поздрави!
    Ина

    ОтговорИзтриване
  23. Е как,Инче.Въобще не съм се и съмнявала,че ще го направиш добре.Много се радвам на коментара ти и ти благодаря от сърце.Да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  24. Здравей, Йоли! Най-после открих идеалния сладкиш за съботно кафе с приятелки, които вечно са на диета. Хем с малко тесто, хем плодов, хем с кремче, хем може да ги излъжеш, че няма масло. Имам само една питанка - колко грама трябва да е пакетчето крем д-р Йоткер? Грамажите са различни при различните видове крем - било то с варене или без. Аз не намерих обикновен ванилов с варене и затова взех пудинг. Той обаче е 40 г в пакетче. А всички останали на д-р Йоткер - или 60, или 70, или 80. Затова сложих две пакетчета пудинг. Не че не се получи, страхотно даже стана, но кремът ми се видя на вкус една идея по-твърд, отколкото си представях. Бял кахър е това, разбира се, но нали преследваме съвършенството... Молбата ми е, ако не те затруднява, да уточниш грамажа на крема.
    P.S. Докато се ровех из кремовете в супермаркета, доста подържах в ръка един пакет крем-карамел на прах, разсъждавайки как ли би се получило пък с него. Ще опитам някой ден.

    Поздрави и благодарности за чудесната и вече моя любима рецепта!

    Милена

    ОтговорИзтриване
  25. Благодаря ти Миленче. Даваш ми много добра задача. Изобщо не съм и помислила, че пудингите са с различен грамаж.И честно да си кажа нямам представа колко съм сложила.Непременно ще погледна в магазина опаковките.Рядко ги купувам и ми е трудно да отговоря на секундата.Но ще коригирам рецептата.Много си права за всичко!И ти благодаря от сърце мила.Да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  26. Здравейте, сладкиша изглежда превъзходен!!! :) А този крем дали ще е подходящ за тортичка, за м-у блатовете (стои ли стегнат или е по течен)? Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  27. Благодаря ти Цвети. Много е вкусен крема, но в този му вид е доста течен и не става за пълнеж на торта.Както съм дала пропорциите трябва да се изпече за да стегне.Ако искаш да го ползваш за торта трябва да си купиш 1 пакетче ванилов пудинг без варене и да го разбиеш със студено прясно мляко както пише на опаковката. Там количеството на млякото е повече.Не трябва да му слагай яйца.После можеш да го смесиш с бита сметана,а не със заквасена за да стане пухкав.Трябва и малко да го подсладиш допълнително.Ако държиш на заквасената сметана ще е нужно да сложеш 1 желатин,разтворен в малко вода на водна баня.Заквасената сметана ще го втечни леко и ще се разтече между блатовате и затова е нужен желатина.Това е.Не е трудно никак.Сама прцени и да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  28. Благодаря много за съветите, непременно ще опитам :)))

    ОтговорИзтриване
  29. Сладкиша е ВЕЛИКОЛЕПЕН!!!! Получи се страхотно...100% пак ще го направя...Благодаря ти Йоли,че правиш такива вкусотии да ни радваш и ние да радваме нашите семейства :)

    ОтговорИзтриване
  30. Боби,Боби!Все ме радваш ти!Благодаря ти от сърце.Прекрасно е да чуеш,че се е получил такъв хубав сладкиш като краен резултат.Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  31. Здравейте бихте ли ми казали какъв точно инстантен крем използвахте?!?

    ОтговорИзтриване
  32. Здравей и ти.Не съм написала конкретна марка крем, тъй като на пазара има голямо разнообразие.А и всеки предпочита нещо по свой вкус.Лично на мен като че ли най-много ми допадат продуктите на др Йоткер.Има пудинг Ванилия без варене.Хубав е, става добре с него, а е и лесно,че не се вари.Ще се радвам да опиташ сладкиша.Благодаря.

    ОтговорИзтриване
  33. Благодаря ви задължително ще го опитам и ще споделя с вас резултата

    ОтговорИзтриване
  34. Здравейте, току що направих сладкиша имога само да кажа ,че е фантастичен !!!! По принцип съм фен на шоколада и плодовите сладкиши не са ми по вкуса но това е един от най вкусните сладкиши които съм опитвала. Сърдечно Ви благодаря за рецептата и искам само да допълня,че съм пробвала много от вашите рецепти и всичко ми се е получавало на 100 процента!Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, че ме зарадва! Да кажеш, че 100 % се получават рецептите ми е даже повече от радост. Благодаря ти за доверието, много си мила. Да ви е сладък сладкиша! Хубав е, да, но и аз като теб на първо място поставям сладкишите с шоколад. Хубав ден ти желая.

      Изтриване
  35. Здравейте,
    Бихте ли ми казали какъв е диаметъра на формата за печене?
    Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей. Формата ми е 26 см. Може и 28. Няма кой знае какво значение. В единият случай сладкиша става малко по-нисък и обратното. Много ще се радвам да опиташ сладкиша. Надявам се да ти хареса.

      Ще се радвам, ако пишеш коментарите си и следиш сайта ми www.yoli.bg, тъй като тук повече няма да публикувам нови рецепти, а и ми е много трудно да следя и отговарям и на двете места. Благодаря ти за разбирането!

      Изтриване
  36. Благодаря ти Йоли. Сладкиш е страхотен! Гордея се с млади жени като теб. Пожелавам ти светли и щастливи Коледни празници !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Розе. Многосе радвам, че ти хареса сладкиша. Да ви е сладко на всички у дома! Благодаря ти и за милите думи!

      Изтриване
  37. Сладкишите у дома ги твори моето момче, доста често от рецептите тук - този определено стана фантастичен. Споделихме (много малка част от него само) го с приятели и резултата беше "МммМммммМмммм"

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много се радвам и благодаря от сърце! Специално благодари и поздрави твоето момче за доверието към рецептите ми! Наистина много се зарадвах!

      Изтриване